سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمکت سبز

بوش یک برند بی‌نظیر است که فناوری‌های روز دنیا را در تمامی محصولات خود به‌ویژه یخچال بکار برده است. به همین دلیل باید برای عملکرد بهتر محصول معنای علائم و نشانه‌هایی که روی آن وجود دارند، را یاد بگیرید. بوق زدن یخچال یکی از این موارد است که می‌تواند برای شما پیش آید. شما برای رفع این مشکل ابتدا باید علت بوق زدن یخچال بوش را بدانید. اگر یخچال مورد استفاده شما از برند بوش است و این مشکل برای شما پیش‌آمده است. توصیه می‌کنیم برای تعمیر بوق زدن یخچال بوش خود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

چرا یخچال بوش بوق می‌زند؟

بوق زدن یخچال بوش می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. اما موضوع آزاردهنده‌تر برای شما این است که دلیل این بوق زدن چیست؟ عوامل زیادی می‌توانند علت این بوق زدن باشند که برخی از آن‌ها به‌صورت زیر هستند: 

 

افزایش بیش از حد دمای یخچال

هنگام تمیز کردن یخچال بوش یا زمانی که درب آن بیش از حد مجاز باز می‌ماند، بوق یخچال به صدا درمی‌آید. علت بوق زدن یخچال بوش به‌خاطر افزایش دمای یخچال است. در چنین حالتی باید به‌سرعت درب یخچال بسته شود و به آن زمان بدهید تا دمای آن به حد نرمال خود برسد. روشن بودن طولانی‌مدت موتور و قرارگیری یخچال در کنار وسایل گرمایشی مانند اجاق‌گاز و سماور می‌تواند باعث افزایش دمای یخچال شود.

 

نقص فنی علت بوق زدن یخچال بوش

در برخی مواقع وجود یک نقص فنی می‌تواند علت بوق زدن یخچال بوش باشد. این بوق زدن به‌صورت کد خطا در صفحه نمایشگر یخچال نمایان می‌شود. خرابی ترموستات و سیستم برودتی نمونه‌هایی از نقص فنی یخچال هستند که باعث بوق زدن آن می‌شوند. این موارد باعث تغییر تنظیمات دمایی یخچال می‌شوند. در این حالت ممکن است دمای یخچال از حد مجاز بالاتر برود و باعث بوق زدن یخچال شود. در چنین شرایطی باید فوراً این مشکل را رفع کنید و برای تعمیر بوق زدن یخچال بوش از یک تکنسین یا کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

پر بودن بیش از حد مجاز کابین یخچال

چیدمان نامناسب و پر کردن بیش از اندازه قفسه‌ها، باعث می‌شود تا درب یخچال بسته نشود. افزون بر این، پر بودن بیش از اندازه کابین یخچال، جلوی فن می‌گیرد و از جریان هوا جلوگیری می‌کند. این موضوع باعث می‌شود، موتور برای کاهش دما کابین مدت طولانی روشن بماند. در نهایت این موضوع باعث بوق زدن یخچال می‌شود.

 

خرابی سنسور علت بوق زدن یخچال

روی درب یخچال‌های نسل جدید سنسورهای بسیار کوچکی تعبیه شده است. این سنسورها باز و بسته بودن درب یخچال را تشخیص می‌دهند، این ابزار بسیار کوچک به‌محض تشخیص باز بودن درب به برد اطلاع می‌دهد و پس از گذشت زمان، باعث بوق زدن یخچال می‌شود. اگر سنسور خراب باشد، باز بودن درب به‌اشتباه تشخیص داده می‌شود. در این حالت ابتدا بررسی کنید که درب یخچال بسته است. اگر درب بسته بود، سنسور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 

قطعی برق علت بوق زدن یخچال بوش

قطعی برق نیز می‌تواند یکی از علل بوق زدن یخچال باشد. گاهی اوقات ممکن است به‌خاطر قطعی برق یخچال شما دمای خود را از دست بدهد. بلافاصله بعد از وصل شدن جریان برق، یخچال از طریق نمایش کدهای خطا روی صفحه نمایشگر خود و بوق زدن، شما را از افزایش دمای داخلی خود آگاه می‌سازد.

اگر علت بوق زدن یخچال بوش شما به‌خاطر قطعی برق بود. برای رفع این مشکل ابتدا باید همه مواد غذایی‌هایی که ممکن است خراب یا فاسد شوند، را از یخچال خارج کنید. بعد از خارج کردن مواد غذایی، پریز برق را خارج کرده و 24 ساعت زمان دهید تا یخچال در وضعیت استراحت قرار بگیرد و در نهایت به حالت اولیه خود بازگردد.

نکته قابل‌توجه این است که شما تنها می‌توانید در صورت قطعی برق، یخچال را به مدت 24 ساعت خاموش نگه‌دارید. بعد از انجام این مراحل اگر مشکل رفع نشد، برای تعمیر بوق زدن یخچال بوش از یک تکنسین یا نمایندگی‌های بوش کمک بگیرید.

 

خرابی پلاستیک دور درب یخچال علت بوق زدن

استفاده طولانی‌مدت از یخچال باعث به‌وجودآمدن بوق‌های مستمر و کوتاه می‌شود. این بوق‌ها می‌توانند به دلیل خرابی پلاستیک‌های دور درب یخچال باشد. خرابی پلاستیک درب یخچال باعث خارج شدن سرمای درون دستگاه می‌شود که یخچال بوش این نقص را با بوق زدن نشان می‌دهد.

 

تراز نبودن یخچال بوش

بیشتر اوقات علت بوق زدن یخچال بوش، نقصی فنی نیست. این مشکل می‌تواند به دلیل تراز نبودن محل قرارگیری یخچال روی زمین باشد. تراز نبودن یخچال مشکلاتی مانند درست بسته نشدن درب یخچال را به همراه دارد. در این حالت قسمت‌های مختلف یخچال کارایی خود را از دست می‌دهند و در نهایت باعث بوق زدن یخچال می‌شوند.

 

یخ زدن لوله‌های اواپراتور یخچال

یخ زدن لوله‌های اواپراتور یکی دیگر از علت‌های بوق زدن یخچال است. یخ زدن لوله‌های اواپراتور باعث روشن ماندن طولانی‌مدت موتور یخچال و گرم ماندن دمای داخل محفظه آن می‌شوند. این مورد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، درعین‌حال موضوع بسیار مهمی است. در چنین وضعیتی یخچال نمی‌تواند دمای کابین خود را کاهش دهد و همین موضوع باعث بوق زدن یخچال می‌شود.

 

کاهش گاز علت بوق زدن یخچال بوش

کاهش گاز یخچال یکی از عوامل بالارفتن دمای کابین این وسیله خانگی است. در این حالت موتور کمپرسور به مدت طولانی‌تری کار می‌کند و همین موضوع باعث بوق زدن یخچال می‌شود. برای تعمیر بوق زدن یخچال بوش در این حالت باید گاز یخچال توسط تکنسین حرفه‌ای شارژ شود.

 

مشکل بوق زدن یخچال بوش را چگونه برطرف کنیم؟

دلایل مختلف بوق زدن یخچال بوش باید جدی گرفته شوند. این بوق‌ها ناشی از وجود یک نقص فنی در سیستم‌های یخچال هستند و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع، آسیب‌های جدی به این دستگاه وارد می‌شود. برای بررسی علت این بوق زدن باید از متخصصان ماهر در زمینه تعمیرات یخچال بوش کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

شما باید هرگونه آلارم (بوق) هشدار یخچال را جدی بگیرید. عوامل زیادی می‌توانند، باعث بوق زدن یخچال بوش شوند. خرابی پلاستیک درب، کاهش گاز، تراز نبودن، افزایش دمای یخچال همگی از دلایل بوق زدن یخچال هستند. اگر همه این عوامل را بررسی کردید و مشکل بوق زدن یخچال رفع نشد، برای بررسی و تعمیر بوق زدن یخچال بوش از نمایندگی‌های بوش یا یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.